Ali Tuncay
ali usta, 16 Kasım 2006, 22:54Sanırım 2004 yılında Ankara’dan ansızın İstanbul’a gelen Saadettin‘in yanında getirdiği cdden izlemiştim şimdi linkini vereceğim videoyu. Dün ağabeyimin maili ile haberdar oldum nette de bir kopyasının olduğundan tekrar izledim.
Süper bir amca kendileri. Videonun yeraldığı sitede “Harika Komedi” dense de, ibretlerle dolu bir sohbet.
İzleyin, hak vereceksiniz : )
aynı tarihte yazılanlar:
- kaç karakter? - 2007
Kategori: benden |
24 Yorum Yapılmış
Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri. TrackBack URI
Özür dileriz, yorum formu şimdilik kapalı.
Powered by WordPress with GimpStyle Theme design by Horacio Bella.
Entries and comments feeds.
Valid XHTML and CSS.
Yorum yapan sac — 16 Kasım 2006 #
ahah abi bunu ben bi misafirlikte izledim. arkadaş bu ne ki diye tıkladı adam geyik yapıyodu fln başlarda sonra ciddileşiverdi. arkadaş bi ara odadan çıkmıştı. geri döndüğünde “bu adam bizi bağladı yerimizden kalkamıyoruz” dedik. tamamını izledik videonun. 1buçuk saatti :)))
Yorum yapan Monaruz — 17 Kasım 2006 #
“Doğruyu doğru bir dille anlatınız “diye bir ögüt var, hakikaten çok değerli bir ögüttür.
Ali Tuncay beyin şahsını tanımıyorum,lakin espiri anlayışından hiç hazzetmedim.
Yorum yapan Enes Reyhan — 17 Kasım 2006 #
Aptallığın yeni sürümü olsa gerek.
Yorum yapan sadettinpolat — 17 Kasım 2006 #
“yahu bu internette bana yapacak birsey soyle” diye israrli msn mesajlarindan sonra video.google.com adresinden suresi uzun olmasi hasebiyle bu videoyu bulup linkinin arkadasa gondermistim.
aramizda gecen konusmalari msn den aynen aktariyorum…
nasuh bu adam kamil adam olduğunu sanıyor; ama bir b.k olduğu yok
sado sonlarina dogru anlarsin
nasuh ya ne olursa olsun… İnsan dilinin altında gizlidir. bu adamın içi b.k dolu. bunun irşadı tesisi mümkün değil.
sado sonlarini izle
sado cd nin tamami varmis nette
nasuh ortasındayım…
nasuh ama gerçek şu ki…
nasuh bak dinle bu adam zamanında bir şeyi kaybetmiş…
nasuh olan olmuş ona
nasuh bana anlatma.
nasuh Mevlananın mesnevisinden.
nasuh Ateş su ve haya arkadaş olurlar.
nasuh bir gün ayrılırsak nerde buluşalım demişler.
nasuh Su vadilerde deltalarda bulun beni demiş.
nasuh Ateş ormanları meşeleri söylemiş.
nasuh Haya sessiz.
nasuh Demişlerki kardeş seni nerde bulalım?
nasuh Demişki üzgün üzgün:
nasuh Arkadaşlar beni bir kez kaybetmeyin.
nasuh Bir daha bulamazsınız.
nasuh Bu adam asıl hazineyi kaynetmiş.
nasuh Bunun yıldızı kaymş bir kere
nasuh Allah cc.
sado onyargili olma
nasuh Abes sözlerden hoşlanmaz.
sado bi sonunu izle
nasuh boşversene
nasuh adam nerdeyse kendi anasına sövecek
nasuh koyun görmediysek b.kunu da mı görmedik akıncı?
nasuh Satmaz bu.
nasuh Bu adam .tin teki
nasuh Siktir et bunu
sado izliyon mu sen
nasuh bu .t alemin her türlüsünü görmüş her haltı yemiş ve iş işten geçende ….
nasuh evet
sado ok
nasuh ÖN YARGIMI 40 DAİKADIR İZLİYORUM
nasuh LANET BİR AĞIZ BERBAT BİR DİMAĞ
sado lan daha videoyu bulalı 40 dakka olmadı akıncı
nasuh YO BEN SANA ÇOK GEÇ HABER VERDİM…
nasuh YARIM SAATTİR İZLİYORUM
sado ok
nasuh AYRICA KÜLTÜREL VE EDEBİ BAĞLAMDA YERSİZ VE SEVİYESİZ
sado biz insanı yeryüzünde halife kıldık
nasuh iKRAMDAN, NASİPTEN YOKSUN
sado ama adama nasip olmus
sado dogru yolu bulmus
sado bu ikram degilmdir
nasuh ÇARŞILARDA PAZARLARDA AĞZIYLA LAF YAPA YAPA KÖKLERİ İLAÇ DYE SATAN TELLALLAR GİBİ İŞTE
nasuh O DERECE
nasuh ŞU BİR GERÇEK
nasuh ONUN BU HALİNDEN İBRET ALIP BÖYLE KONUŞULMAYACAĞINI BU ŞELİLDE İRŞAT OLMAYACAĞINI ANLAR İNSAN
nasuh iRŞAT MAKAMI BİR ŞİMŞEKTİR
sado Emri bil ma’ruf nehyi anil münker
nasuh ÇAKTIĞI YERİ AYDINLATIR, DÜŞTÜĞÜ YERİ YAKAR
nasuh BU ADAM BUNU YAPTIĞINI MI SANIYORSUN?
nasuh BU İŞİN BİR ADABI SİLSİLESİ YOK MU?
nasuh NEYSE SALLA
nasuh O KADAR MÜHİM BİR KİŞİKİK DEĞİL
nasuh .TİN TEKİ NEZNİMDE
nasuh HAKLI OLABİLİRSİN…
sado neresindensin su an
aradan dakikalar gecer ve birden …
nasuh SEN İZLEDİN Mİ?
nasuh BUNU CD YPSANA
sado izledim
nasuh BUNU CD YAPSANA
sado cd si vardi
sado bulursam yaaprım
nasuh NERDE?
nasuh ÇOK İSTERİM
sado bakmam lazım cdlerin arasina
sado hani begenmiyordun uslubu
nasuh DİKKAT ETTİN Mİ USLUP KİME BENZİYOR
nasuh TIPA TIP FETULLAH
sado fetullahı gorup zaten dine donmus
nasuh SALLA
nasuh AMA CD
sado hangi bolumdesin yaw
sado solesene
nasuh ÇOK BABA BİR LAF YAPTI
nasuh BİR GÜN KAFASINDAKİ BEŞ BİN PLANLA GÖMERLER ADAMI…
nasuh KURNAZSAN GİDECEĞİN YERE HAZIRLAN
nasuh BİR GÜN KAFASINDAKİ YAPAMADIĞIN BEŞ BİN PLANLA GÖMERLER ADAMI…
sado :)
nasuh ADAM SARDI BENİ
sado hehe
nasuh BAŞA SARDIM TEKRAR İZLİYORUM…
Yorum yapan aşk-ı beka — 17 Kasım 2006 #
ben sanırım 20 dk sabredebilmiştim :) arkadaşınızda ciddi bir değişiklik olmuş…demek ki sonuna kadar izlemek gerek.
benim aklımdan çıkmayan sözlerden biri; 41 yılımı yediler..
diğeri; Allah var mı?…Var..Peki niçin yok gibi yaşıyorsun?..
bir diğeri de; Yanlış bir kapı çalmışım dostlar, yanlış bir kapı açılmış ardına kadar..
ama fikri sonlarda değişen nasuh’un baştaki fikirlerinden, haya konusuna katılıyorum.
gerçi salonun tümünü erkeklerin oluşturduğu mekan, erkeklerin arasındaki muhabbeti bilemem..
ama bana ters geldi..
Yorum yapan Huseyin Unal — 18 Kasım 2006 #
üslubunu değiştirse daha faydalı olur. bunu fem’ in bir yerinde daha izlemiştim.
Yorum yapan muhacir — 18 Kasım 2006 #
illa edeb.. illa edeb..
Yorum yapan fazlı — 20 Kasım 2006 #
tamamı erkeklerin olduğu bir ortam, tasavvuf toplantısı yapılmıyor, zikir çekildiği filan da yok öte yandan
entellektüel bir toplantı ya da bilimsel bir toplantı da değil amaç e=mc2 nin ispatı hiç değil
amaç insanların zihninde bir şimşek çaktırmak
yukarıdaki yorum yapan arkadaşlar hiç kemal sunal filmi izlemedi cem yılmaz dan haberleri yok galiba ya da iki üç samimi arkadaş sohbeti de yapmadı bizler toplum olarak argoyu seven bir toplumuz kemal sunal ilyas salman cem yilmaz örneklerinden anlaşılacağı üzere sohbetçide bu özelliğimizi dikkate alarak gayet güzel mesajlar vermiş bize “gökyüzünü” göstermiş bizler gökyüzüne bakalım gökyüzünü gösteren parmak kirli demek ne kadar mantıklı bilmiyorum.
Yorum yapan Monaruz — 20 Kasım 2006 #
Lütfen yanlış anlamayın sayın Fazlı ama,
insanların düşüncelerini dile getirme hakkı vardır.
Siz Ali Tuncay beyi beğenmiş olabilirsiniz, olabilir!
Buna kimsenin bir itirazı yok.
Ama lütfen sizinde Ali Tuncay beyi eleştirenlere karşı bir itirazınız olmasın.
Toplum olarak argoyu seviyoruz demenize gelince,sanıyorum aynı topluma mensup değiliz, ya da sizin toplum anlayışınız biraz farklı.
Genelleme yaparken dikkatli olmakta yarar var öyle değil mi!
Siz hiç bir peygamberin argo kullandığına şahid oldunuz mu, ya da bir alimin, yada bir bilim adamının?
Sohbet demiyorum, insanlar kendi aralarında tabiri caiz “geyik” yapabilirler, bu doğal ve sohbet edenlerin seviyeleriyle alakalı bir durum.
Fakat sözkonusu din ise, kullandığımız dile dikkat etme, edep çerçevesinde kalma zorunluluğumuz vardır.
Cünkü güzel bir dille dile getirilmiş kötü bir ögüdün, yanlış bir dille ifade edilmiş bir iyiden çok alıcısı vardır.
Şahsi kanaatimdir: Eğer bir insan yüzü kızarmadan bir bayanın iç kıyafetini espiri malzemesi yapıyorsa, o insanın dini de , sözleri de kendisinin olsun.
İslamin böyle insanlara ihtiyacı yok.
Nokta.
Yorum yapan fazlı — 20 Kasım 2006 #
İçerisinde bulunduğunuz topluluğun benim kast ettiğim toplum anlayışından farklı ya da daha nezih bir ortam olabilir ama bu sizin içerisinde bulunduğunuz topluluğun toplumun tümünü içerdiği anlamıza gelmez.Bir toplum içerisinde binlerce topluluk onbirlerce grup yada cemaat olabilir ama toplum bunların bütününü kapsayan genel bir kavramdır. Toplumun zevkleri ya da beğenilerinden bahsederken de bazı somut veriler ortaya koydum ki ifade etmek istediğim şey anlaşılsın. Türk toplumu argodan hoşlanıyor derken de toplum içerisinde yer alan herkesin yada her grubun argo konuştuğu ya da argodan hoşlandığı anlamı çıkmaz sadece genelin böyle olduğunu dile getirdim nitekin orada bulunan ve muhtemelen dini hassasiyetleri olan insanlar bulukdukları ortamdan ve sohbetten gayet mennun gözüküyorlar. Bunun doğru olup olmadığı ayrı bir mesele insanların kendi içerisinde bulundukları toplumu tanımaları ayrı bir mesele . bügün tv lerde bilmem kaçıncı kez yayınlanan kemal sunal ya da benzerlerinin filmleri halen daha en çok izlenen program oluyorsa ya da tiyatro ya da sinemadan çok argo kullanarak stand up yapan kişiler beğeniliyorsa bu toplum argoyu seviyor demektir.
ayrıca Mevlananın Mesnevisine bir göz atma imkanınız olursa Ali beyin Mesnevide zikredilen olaylara karşın çok masumane bir uslubunun olduğunu da göreceksiniz.
ben kimsenin beğenisine ya da zevkine karışmam. herkesin bir tarzı vardır.
Benim söylemek istediğim ana unsur “bana göre” toplumun sevdiği ve anladığı dilden bir şeyler yapma çabası içinde olduğudur.
Yorum yapan Yılmaz Uğurlu — 21 Kasım 2006 #
“Başkalarının tecrübelerini yaşayarak tasdik etmek kadar büyük salaklık yoktur !”. Tüm bu söylenenlerin içinden, benim aldığım bu, izlediğim görüntülerden. Herkes tabii ki özgür, söyleyiş üslubunu kendine göre yorumlamakta. Ben Ali Tuncay’ı şahsen tanımış biriyim, her düşündüğü ya da söylediğine katılıyor değilim, ancak medya ve internet üzerinde çok öne çıkartılan olumsuz içeriğin Ali Tuncay’ın içinde zerre kadar bulunmadığını gördüm.
Yorum yapan metin — 21 Kasım 2006 #
fazli bey kardesim. hic supheniz olmasinki bizde belki sizin kadar degil ama bu yolda hizmet edenlere karsi derin muhabbet besleyen insanlariz. genel ahlak seviyesinin dusuklugu bize de boyle davranmak hususunda ruhsat verirmi acaba. haktan hakikatten bahseden agiza habire ar damarini zorlayan espriler yakisirmi.o ikisi bir arada bulunurmu. ben sahsen iki dakika tahammul edebildim yukardaki vidyoya. ya bizim mucalemiz bu seviyesizlige karsi degilmi zaten. benim bulundugum cevrede katiyyen argo kullanilmaz ama eger durum sizin dediginiz gibiyse halimiz yaman. cok cok muteessirimki islamiyetin sinirlari bugun en hassas sayilan insanlara bile dar gelmekte. dikkatleri toplamak, neselenmek icin neden laubalilige argoya ihtiyac olsun ki?
Yorum yapan mustfox — 24 Kasım 2006 #
Ya azcık çevrenize bi bakın, bu Ali tuncay bey gibi hatta daha beteri otobüste vapurda yollarda herhangi bi ortamda heran karşımıza çıkmıyomu? takdınız adamın ağzının bozukluğuna gidiyosunuz, bu adam olduğu gibi konuşan kendi üslubuyla ve o ortamdaki insanların hoşgörüsüyle tecrübelerini anlatan bi şahıs, bi bakın kendi aileniğzden akrabanızdan yada çok yakın dostlarınızdan hiçmi argo konuşan küfür eden yada bitakım edepsizlikler yapan insanlar yok, bunlara nekadar telkin etsenizde değişebiliyolarmı? Dinlemesini bilirseniz en aptaldan bile bişeyler öğrenebilirsiniz diyo, Alenen olmasada bi alçak gönüllülükle kendisinden bişeyler öğrenilmesini kendisinin çok bilen biri büyük bi adam olmadığını ifade etdiyo. Ayrıca o ortamda sizler kadar hatta sizdende iyi edep ve terbiye sahibi olan insanlar var elbet Ali tuncay beyi üslubu hakkında uyarmışlardır ama adam şunuda diyo, Birşeyi sakın yapma demeyin Neden yapılmayacağını öğretin diyo, o adama bunu illaki öğretiyolardır çünki hep öğretmen var çevresinde.
Yorum yapan sahara — 28 Kasım 2006 #
ben ilk defa izledim. ilk anda komedi izler gibi başladım fena değildi… yanlışlarının yanında doğruları da çok olan insanda önemli sorular ve düşünceler bırakan biri 3-4 yanlış bir doğruyu da götürse doğrusu çok olan biri ve anlatılan edep dışı denilenler genelde hep anlatılan dilden dile dolaşan fıkra ve espriler ve hayatta karşılaştığımız şeyler…bir sitede bu adamın polise askere dil uzattığı yazılmıştı.. ne fıkralar var sanki bilmiyoruz.. ve ben bile askere ilk girdiğimde Allaha Peygambere küfür eden (Acemilere kızıp bütün acemilere) kadroları bilirim. ana avrat küfreden daha üst düzeylerini bilirim bunlar yok değil lakin görmezlikten geliniyor.. Yolda geçen iki genç yanınızdan geçerken bile ağızlarında hep küfür Umarım, edep konusunda da beklenen olması gereken hedefi yakalarız toplumca
Yorum yapan KRAL — 30 Kasım 2006 #
kendisini yürekten kutluyorum ali tuncay beyin.cem yılmaz’da stand-up showda küfür ediyo(gittiyseniz bilirsiniz, cunku cdlerde yok) hemde kızlı erkekli bir ortamda kimse bisey demiyor, ama ali tuncay isin icine Allah inancını, hayat felsefesini katınca yanlıs oluyor.kesinlikle elestiriyorum sizi.bunu eleştiren cem yılmaz’ı 50 kere eleştirir. ayrıca bilmediiniz bise daha varsa, orada bulunan erkeklerin hepsi Allah dostu, ya da imanı pek adamlar deil, damara göre şerbet verme denen bişey var, sonuna kadar izleyin, yavas yavas etkilediini hissedeceksiniz.bunları cok ciddi bi dille anlatsa HİÇKİMSE dinlemez.40 yasından sonra hayata tutunduğunu soyleyen birisne saygı duymak lazım, tecrübelerinden feyz alınmalı bana göre.saygılar…
Yorum yapan Monaruz — 01 Aralık 2006 #
“Cem Yilmaz, Cem Yilmaz “diye bir söz ki dolasiyor müslüman genclerin dilinde, efendim, Cem Yilmaz bizim hic bir seyimiz olmuyor!
islami Cem Yilmaz´i ölcü alarakta yasamiyoruz!
Kaldi ki,Cem Yilmaz´in dindarlik , Allah , peygamber gibi bir kaygisi yok.
Isim geyiktir diyor ve geregini yapiyor kendileri.
Ama Ali Tuncay bey Allah´tan, onun yolundan bahsediyor!
Iste tam da olayin isine Allah´in dinini yasamak ve yasatmak girdigi zaman, sözünüze de, uslübunuza da dikkat etmeniz lazimdir!
Damara göre serbet olayina gelince, dini genclere sevdirecegim, eglenceli hale getirecegim diye,dinimizde oldugunu bir yana, kültürümüzde dahi olan, edep olgusuna zeval getiremezsiniz. Bu hakki size nefsiniz verse bile din asla vermez!
Yok mu ailenizde küfür eden, argo kullanan, agzi bozuk demissiniz.
Henüz öyle biri yok (hamdolsun), ama olsa bile (ki bu kendisiyle agzi düzelené kadar muhatap olmayacagim anlamina gelirdi) bu baska insanlarin agzina bozmasina salik vermez.
Madem din diyorsunuz, o halde önce kendinizden baslayacaksiniz.
Hem Allah bakara süresi 44 der ki;
“Kitabi okudugunuz halde, insanlari tesvik edip kendinizi unutuyor musunuz?
Hala aklinizi kullanmayacak misiniz!” der.
Velhasili kelam:
illa edep, illla edep.
Yorum yapan KRAL — 01 Aralık 2006 #
sözüm Monaruz’a;
Üslup konusunda kesinlikle haklı olduğunuzu söylemeliyim, bence de üslup önemli işte tam da bu neden dolayı Ali Tuncay bana göre iyi bir seçim. Oradaki gençlere dinletin bakalım bi vaaz kac tanesi off demeden sonuna kadar dinleyecek??? Sizinde bu konularda cok fazla bilgi sahibi olduğunuzu söyleyemeceğim çünkü Bakara 44′te bahsettiği kitap Tevrat’tır, bikaç ayet öncesinde Tevrat’ın aslıyla tasdik edip Kuran’a iman edin der çünkü. Devamında da yazdığınız gibi Aklınızı kullanmıyor musunuz der fakat bu ayetin Ali Tuncay meselesiyle ne alakasaı var anlayabilmiş değilim. Ayrıca madem dininize bu kadar düşkünsünüz herşeyi bırakıp, Allah dostu olan, Allah’ı (üslubu ne olursa olsun ki sempatiktir kendileri) anlatmaya çalışan birine bu denli acımasız olmamalısınız. Hangimiz 100 kişiyi, 200 kişiyi bir araya getirip Allah’ı, dini, Peygamber’i anlatabiliyoruz??? Bırakın 100-200 kişiyi, ahirette hesaba cekilecegimiz en yakın arkadaslarımıza hadi gel bi namaz kılalım diyebiliyoruz?? Lütfen vicdanlı ve mantıklı olalım…
Yorum yapan sadettinpolat — 01 Aralık 2006 #
yine bir msn logu :) nasuh ali ejderi dinlerken bir baskasiyla ûslub hakkinda tartisiyorduk. onlari da yapistivereyim dedim…
O:- hımm
O:- İnsanları ve cinleri yanlız bana kulluk etsinler diye Yarttım
O:- tam bumuydu ayetin manası
O:- inş. budur
O:- peki niye peygamberler
O:- gönderdi?
O:- kulluk şekli
O:- nasıl edilceği
O:- demi
Ben:- evet
O:- sonra
Ben:- yoksa namazi nasil kilacagimiz bile acik degil
O:- son peygamber
O:- ama ilk yaratılan
O:- ve doruk
O:- dinin Allah’ın insanlara
O:- kendisini anlatmasının
O:- doruğu
O:- sonra
O:- Halifeler
O:- ayet:
O:- biz insanı yeryüzünde halife kıldık
O:- yada halife olarak görevlendirdik
O:- peygamberler bitti
O:- bu hak mı
O:- vallahi de billahi de hak
O:- çünkü bun Rab diyor
O:- peki bu bozulmalarda insanlara
O:- kim anlatacak
O:- Ebu bekir
O:- Ömer
O:- Osman
O:- Ali
O:- Emeviler
O:- Osmanlı
O:- bitti hepsi gitti
O:- peki ya şimdi
O:- kim bu halifeler
O:- nerdeler
O:- Emri bil ma’ruf nehyi anil münker
O:- iyiliği emredip kötülükten men edenler
O:- yani vazife artık bizlerde
O:- islamiyeti bilenlere
O:- bilmeyen binlercesine
O:- anlatmak farz artık bize
O:- Emri bil ma’ruf nehyi anil münker
O:- ayeti
O:- diyor bunu
Ben:- arkadaşım hala şiddetli bir şekilde anlatım uslubuna karsi cikiyor
O:- Allah ben nurumu tamamlayacağım diyor
Ben:- videonun sonlarini izledikten sonra fikri degisirmi bilmiyorum
O:- :)
O:- evet var ama
Ben:- ama pek degisecegini sanmam [edit: yanilmisim:)]
O:- herkese göre bir uslup vardır
O:- o musa amcadan hoşlanır
O:- başkasıda
O:- ejder abiden
O:- keşke musa amcayı dinleseydi
O:- o daha sevimli
O:- :)
O:- bende üslubunu tasbip etmiyorum ama
O:- dediğim gibi kimi de o üsluptan anlar
O:- Allah diyorki benim adım güneşin doğup battığı
O:- her yere gidecektir
O:- o zaman inş bu çorbada az yada çok tuzu bulunanlardan olmak lazım
O:- ne dersiniz
O:- ?
son.
[quote=”Monaruz”]
İslamin böyle insanlara ihtiyacı yok.
[/quote]
boyle kesin konustugunuza gore islamiyetin yegane sahibi sizsiniz galiba ?
Yorum yapan KRAL — 01 Aralık 2006 #
saadettin polat abimizi yürekten kutluyorum…
Yorum yapan Monaruz — 03 Aralık 2006 #
Sayin Kral size cevabimi son yazdiklarimda verdigim icin, tekrar deginmiyorum yazdiklariniza.
Evet islamiyete sahip cikiyorum Sadettin bey, buyrun sizde cikin…
Yorum yapan KRAL — 03 Aralık 2006 #
bencede deginmemelisiniz Monaruz, ayeti yanlıs yorumlamanız bile vermemeniz icin yeterli bir neden…
Yorum yapan KRAL — 03 Aralık 2006 #
bencede deginmemelisiniz Monaruz, ayeti yanlıs yorumlamanız bile vermemeniz icin yeterli bir neden…
Yorum yapan Monaruz — 04 Aralık 2006 #
Bakara 44
Kral, size öncelikle sunu söyleyeyim…
“Sizinde bu konuda pek bilginiz yok “,demissiniz yukarida, dogru söylemissiniz, ögrenmem gereken coooook sey var, ama madem israr ettiniz ve genelde bir kere de anlamama ragmen ;))) iki kere “bencede deginmemelisiniz Monaruz, ayeti yanlıs yorumlamanız bile vermemeniz icin yeterli bir neden… “ demissiniz.
Müsadenizle degineyim.
Sizinde yukarida belirtmeye calistiginiz gibi, bir ayeti anlamak icin önce kronolojideki yerine bakmaniz gereklidir.
Yani sebeb-i nuzül dedigimiz olay.
Ama altini cizmek istedigim bir husus var, o da su.
Bir ayet illaki bir olay üzerine indirilmistir ve o olay haricinde bize bir mesaj vermez demek yanlis olur.
Ayetleri “muhkem“ ve “mütesabih diye ikiye ayirmaliyiz.
Muhkem: saglam,anlami acik, yorum götürmez, süphesiz olan. Zamanin ve sartlarin degismesi ile anlam degisikligi olmayan, hükmü sabit olan demektir. (örnegin; namaz, zekat vb.)
Mütesabih: Anlami, kapali. Birden fazla anlami olan, anlami keswinlik ifade etmeyen, baska acilayiclara ihtiyac duyulan, birbirine benzeyen, bilinmeyen demektir.
Kisaca:
Tek bir yoruma müsait olan ayetler muhkem, birden fazla yoruma müsait olan ayetler mütesabihtir.
Simdi gecelim bakara süresinde adi gecen ayete.
Ama öncesinde bu konu üzerine sizin ne dediginizi hatirlayalim :
—“ Sizinde bu konularda cok fazla bilgi sahibi olduğunuzu söyleyemeceğim çünkü Bakara 44′te bahsettiği kitap Tevrat’tır, bikaç ayet öncesinde Tevrat’ın aslıyla tasdik edip Kuran’a iman edin der çünkü. Devamında da yazdığınız gibi Aklınızı kullanmıyor musunuz der fakat bu ayetin Ali Tuncay meselesiyle ne alakasaı var anlayabilmiş değilim.” KRAL—-
Bakara süresi nüzul sirasina göre 87 süredir ve büyük kismi hicretin ilk iki yillik döneminden olmak üzere, tamami hz. Peygamber´in Medine´ye hicretinden sonra vahyedilen ilk süredir.
(Ancak 275-281 ayetleri peygemberimiz vefatindan önceki son aylara aittir.)
Buradan süresinin mekki degil medeni oldugunu görüyoruz.
Bakara [44] : “Kitabi okudugunuz halde, insanlari tesvik edip kendinizi unutuyor musunuz?
Hala aklinizi kullanmayacak misiniz!” Bu ayet ayni zamanda mütesabih bir ayettir.
Yani sizin dediginiz anlamdan baska anlamlara da gelmektedir,orada salt tevrat kastedilmistir deyip kesip atamayiz!
40 -46 ayetler bütünlük ifade ettigi icin, detayli okumak isteyen su http://www.sevde.de/Kuran-Tevsiri/Bakara/Bakara40-46.htm linkten devam etsin.
Yalniz ayetin mütesabih olmasinin verdigi salikla size ayetden ne anladigimi hasbel kader ifade etmeye calisayim.
Islam dini = kur´an ilahi bir din olmasi ve Allah kelami olmasi hasebiyle celiskilerden uzak bir dindir.
Yani bilimde oldugu gibi bugün söyledigini yarin inkar etmez, onda bir eminlik mevcuttur.
Lakin günümüzde tek bir Kur´an olmasina ragmen milyonlarca bölünmüs müslüman ortaya cikmistir ve baktigimizda hepsinin iddiasi da Kur´an-i yasiyor olmaktir.
Ee bir tane kur´an oldugu halde sürekli farkli Kur´an anlayislarinin üremesinden bunun bir celiski oldugunu görebiliriz.
Buradan anliyoruz ki, celiskili olma hali, besere has bir özelliktir.
Yani insan beserdir,akli nisyan ila maluldur, zaaflarina yenilme olasiligi her zaman vardir.
Ki Allahta kulunu en iyi taniyan, onun zaaflarindan en iyi haberdar olan yaradani oldugu icin, ona kah degisik bir üslupla kah tek düze bir ifadeyle ama tekrar tekrar nasihat etmekten, hatirlatmaktan vazgecmez.
Ayet de oldugu gibi, kolundan tutup söyle bir silkeler.
Aklini basina almasini, insanlari uyardigiyla önce kendisinin amel etmesini gerektigini, söyledikleriyle yaptiklarinin birbirini tutmasinin onun eminligi ve imanin saglam bir zemine oturmasi acisindan gerekliligini vurgular.Buradan Allah´in kulunda celiskilerden uzak, kendinden ve inandigindan emin olan bir karakterde görmek istedigini de anlayabiliriz.
Cünkü dilimizle söyledigimizi hayata gecirmedigimiz müddetce iman etmemiz bize fayda etmeyecektir. Allah´in “Rabb“ yani egitici sifatini bazen gözardi ediyoruz.
Allah sadece bizim yaradanimiz degil ayni zamanda egiticimizdir.
Kur´an-i nüzul sirasina göre okumaya basladigimizda görecegiz ki Allah bize nabza göre serbet vermeyi ögretmez, Allah bize islami yavas yavas ama saglam bir sekilde ögütler, ki saglam karakterlere sahip olalim.
Islam önce kulun kendisine ögüttür, Allah´in bizim ibadetimize ihtiyaci oldugundan degildir hic birsey, sadece bizim kurtulumuz icindir. Yani nabza göre serbet vermekle dinine yardim etmemize ihtiyaci yoktur Rabbimizin,ki dogruyu dogru bir üslupla anlatmak elzemdir „ sünetullahtir“, ama bu dogruyu insanlara sevdirecegim diye, baskasinin nabiz seviyesine inmemiz anlamina gelmez.
Eger biz islami dogru yasarsak, insanlara da dogru yaklasmayi zaten ögrenmis olacagiz.
„Devamında da yazdığınız gibi Aklınızı kullanmıyor musunuz der fakat bu ayetin Ali Tuncay meselesiyle ne alakasaı var anlayabilmiş değilim.” Kral
Söyle bir ilgisi var. Ali Tuncay bey, Kur´an diyor, din diyor.
Bu demek oluyor ki, önce kendi ifade bicimini gelistirecek /degistirecek “ben böyleyim beni isteyen kabul etsin demek yerine”, dilimi nasil düzeltebilirim sorusunu sorucak kendisine, bunun kaygisina düsecek. Ben dogruyu anlatiyorum demekle, ifade bicimimizin kalitesini düsürmemize gerek yok.
Yani insanlara (sahsi fikrimdir, herkesin algilayisi farkli olabilir)edep sinirlarindan tasan sakalarla islami anlatacagi yerde, söyle bir durup kendini gözden gecirmeli.
Anlattiklarini dogrulugunu tartismiyorum, sadece bazen sakanin anlatacagimiz dogrunun degerini düserebilecegini anlatmaya calisiyorum, ki bence de öyle oldu, daha konusmasinin ilk bes dakikasinda bir izleyici olarak kapattim.
Cünkü bir kadinin ic camasirini diline dolayan adamla ne isim olabilirdi ki?
Akletmek kur´an da Allahin bir cok kez vurguladigi bir kavramdir.
Akletmek bir müslümanin baslica görevidir.
Bu kavram icin ayrintili bilgiyi su http://www.kuranislami.com/dusunce/akletme.html devam edebilirsiniz.
Daha fazla yazmak istemiyorum, anlamak isteyen bu yazdiklarimdan ne demek istedigimi zaten anlayacaktir.
Müsadenizle (kendi adima ) bu meseleye bir nokta koyuyorum.
Bitti.
Yorum yapan ali usta — 04 Aralık 2006 #
Arkadaşlar fazlasıyla uzadı bu konu. Aştınız, ayet yorumlamaya giriştiniz. Buna kimin ne kadar ehil olduğunu bilmiyorum yalnız bildiğim bunun yerinin, üslubunun, şeklinin ve diğer şeylerin yanlış olduğu. Yorumları kapatıyorum.